Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Age of Empires Zeus Pan Olimpu Anno 1701
Age of Mythology
Bogowie Grecji 15 sierpień 2009 3 komentarzy Kalontas
Lista kodów 14 czerwiec 2009 8 komentarzy ziemek8
Dlaczego tu jest reklama?

Bogowie Grecji

Bogów greckich większość z nas zna albo z podręczników szkolnych i długich godzinach spędzonych na uczeniu się o nich na lekcje historii lub języka ojczystego, dlatego ich imiona, gdy pojawiają się w Age of Mythology, nie są nam kompletnie obce. Czego jednak nas nie uczą w szkole to bonusy płynące z czczenia konkretnych bogów w Age of Mythology i to właśnie ma zamiar przybliżyć wam ten artykuł.



BOGOWIE GŁÓWNI

Jak każda cywilizacja, Grecy mają trzech głównych bogów, z których jednego wybiera się już przy starcie gry i prowadzi on gracza przez całą grę, nie tylko determinując jego pierwszą boską moc, ale i to jakich innych bogów będzie mógł wybrać w przyszłości.

ZEUS

Bonusy:
  • Zaczynasz grę z 15 punktami łaski i możesz osiągnąć 200 punktów łaski (zamiast normalnego 100)
  • Chłopi generują łaskę 37,5% szybciej
  • Hoplici ruszają się 12% szybciej
  • Piechota zadaje podwójne obrażenia budynkom
Boska moc: Piorun (zabija natychmiastowo wybraną jednostkę, Tytana może tylko uszkodzić, chociaż znacznie)
Technologia: Olimpijski rodzic (herosi dostają 25% więcej HP)
Herosi i bogowie:
  • Wiek archaiczny: Jazon (piechota)
  • Wiek klasyczny: Odyseusz (łucznik), Atena, Hermes
  • Wiek heroiczny: Herakles (piechota), Apollo, Dionizos
  • Wiek mityczny: Bellerofont (kawaleria), Hera, Hefajstos


POSEJDON

Bonusy:
  • Kawaleria kosztuje 10% mniej
  • Stajnie kosztują 25% mniej
  • Używanie rynku kosztuje 10% mniej
  • Po zniszczeniu budowli należącej do Posejdona, wychodzi z niej milicja, słaba jednostka piechoty, im droższy budynek, tym więcej milicji
  • Po zbudowaniu świątyni, daje w porcie Hippokampa, słabego zwiadowcę, niezdolnego do ataku
Boska moc: Wabik (wabi zwierzęta łowne do wyznaczonego punktu, aby chłopi mogli je łatwiej upolować)
Technologia: Władca konii (+4 do linii wzroku kawalerii)
Herosi i bogowie:
  • Wiek archaiczny: Tezeusz (piechota)
  • Wiek klasyczny: Hipolita (łucznik), Ares, Hermes
  • Wiek heroiczny: Atalanta (piechota), Afrodyta, Dionizos
  • Wiek mityczny: Polifem (cyklop), Argo (okręt), Artemida, Hefajstos


HADES

Bonusy:
  • Gdy giną zwykli żołnierze, jest 20% szansy na to, że przy świątyni zjawi się cień - słaba jednostka piesza, wzmacniana z każdą epoką
  • Budynki mają 25% więcej HP i 20% więcej ataku
  • Łucznicy mają atak większy o 10%
Boska moc: Strażnicy (tworzy przy wskazanym centrum miejskim cztery posągi, atakujące wrogów w zasięgu)
Technologia: Krypty Erebosa (po odkryciu, generowane jest 0,75 złota na sekundę)
Herosi i bogowie:
  • Wiek archaiczny: Ajaks (piechota)
  • Wiek klasyczny: Chiron (centaur), Atena, Ares
  • Wiek heroiczny: Achilles (kawaleria), Apollo, Afrodyta
  • Wiek mityczny: Perseusz (piechota, zamienia potwory w kamień), Artemida, Hefajstos



BOGOWIE POBOCZNI

Oprócz bogów głównych, wraz z każdą epoką wybiera się boga pobocznego, który zwiększa bonusy głównego, lub dodaje swoje własne. Zwiększa on nasz repertuar dostępnych magicznych technologii, czy potworów, a także boskich mocy.


ATENA
Technologie:
  • Tarcza Aegis (piechota otrzymuje 10% mniej obrażeń od ran kłutych)
  • Sarissa (hoplici otrzymują 10% mniej obrażeń od ran ciętych)
  • Labirynt (minotaury kosztują 25% mniej i zyskują 40% HP)
Potwór: Minotaur
Boska moc: Restoracja (przywraca punkty HP wszystkim jednostkom i budynkom w zasięgu działania)


ARES
Technologie:
  • Włócznia Fobosa (Hoplici zyskują 10% ataku)
  • Miecz Deimosa (Hypapsyści zyskują 15% ataku)
  • Łuk Enyo (Toxotes zyskują 10% ataku)
  • Wola Kronosa (Cyklopi zyskują 50% ataku ciętego, podwójny atak miażdżący, szkolą się 25% szybciej)
Potwór: Cyklop
Boska moc: Zaraza (wstrzymuje produkcję jednostek na wyznaczonym terenie)


HERMES
Technologie:
  • Natchnięta szarża (kawaleria zyskuje 10% szybkości i ataku)
  • Uskrzydlony posłaniec (Pegaz nie potrzebuje już jedzenia, zyskuje +6 linii wzroku i jest 30% szybszy)
  • Leśne opowieści (centaury mają 25% więcej HP i są 30% szybsze)
Potwór: Centaur
Boska moc: Wstrzymanie ognia (zatrzymuje wszelką walkę na całej mapie na minutę)



APOLLO
Technologie:
  • Promień słońca (łucznicy, centaury i mantikory zyskują 10% ataku)
  • Wyrocznia (wszystkie jednostki i budynki zyskują +6 linii wzroku)
  • Świątynia leczenia (świątynie leczą znajdujące się w pobliżu jednostki)
Potwór: Mantikora
Boska moc: Przejście podziemne (tworzy dwie "bramy", które pozwalają na teleportację jednostek poprzez mapę)


DIONIZOS
Technologie:
  • Trackie konie (kawaleria zyskuje 20% HP)
  • Anastrofa (Pentekonter zyskuje 20% ataku, 10% szybkości i szkoli się 25% szybciej)
  • Bachanalia (zwiększa HP wszystkich jednostek o 5%)
Potwór: Hydra, Scylla
Boska moc: Brąz (zwiększa pancerz wszystkich pobliskich przyjaznych ludzkich jednostek, zmieniając ich skórę na pewien czas w brąz)


AFRODYTA
Technologie:
  • Ryk Orthosa (Lew Nemejski zyskuje 50% odporności na rany kłute i 20% odporności na rany cięte)
  • Złote jabłka (chłopi generują łaskę 15% szybciej)
  • Boska krew (chłopi ruszają się 20% szybciej, niosą 10 jednostek zasobów więcej i konstruują budynki 20% szybciej)
Potwór: Lew Nemejski
Boska moc: Klątwa (zmienia grupę wrogich jednostek w świnie, które można przerobić na jedzenie)



HERA
Technologie:
  • Twarz Gorgony (meduzy zyskują 33% HP)
  • Potworny szał (wszystkie potwory zyskują 25% do wszystkich typów ataków)
  • Ateńskie mury (zwiększa HP wszystkich budowli o 30%, murów o 10%)
Potwór: Meduza, Karkinos
Boska moc: Burza z piorunami (zsyła na obszar serię piorunów podobnych do mocy Zeusa)


HEFAJSTOS
Technologie:
  • Kuźnia Olimpu (technologie z kuźni kosztują 75% mniej)
  • Broń Tytanów (unikalne jednostki zyskują 10% ataku)
  • Ręka Talosa (kolosy zyskują 100 HP)
  • Ramię Talosa (kolosy zyskują 200 HP i 20% odporności na rany cięte)
Potwór: Kolos
Boska moc: Bogactwo (tworzy kryptę, która stale generuje zasoby, niezniszczalna, ale przechwytywalna)


ARTEMIDA
Technologie:
  • Płomienie Tyfona (Chimery zyskują 30% ataku, 20% HP, a ich specjalny atak zadaje dodatkowe 30% obrażeń)
  • Strzały zarazy (Łucznicy zyskują 15% ataku)
  • Trierarcha (Triery zyskują 20% odporności na ataki miażdżące)
Potwór: Chimera
Boska moc: Trzęsienie ziemi (generuje wstrząsy, które poważnie uszkadzają wszystkie budowle w zasięgu)

przejdź do tego komentarza
ziemek8:
Nic się nie poradzi... jeżeli chce się przekazać informacje takie jak te, to raczej tylko w taki sposób. ;)
przejdź do tego komentarza
Kalontas:
Hmm, a co by zrobić, żeby te informacje nie były takie "suche"?
przejdź do tego komentarza
ziemek8:
Poprawiłem trochę formatowanie.
Ogólnie mówiąc - kawałek suchych informacji, dla początkujących może się przydać. ;)
N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu |
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem